Belangrijk om weten
Praktische richtlijnen binnen de praktijk
-
Consultaties
Onze huisartsen werken uitsluitend op afspraak. Afspraken boekt u bij voorkeur via de website, om overbelasting van het secretariaat te vermijden. Elke dag komen er nieuwe afspraakmomenten online voor acute problemen.
Kunt u geen afspraak maken via de website? Dan kan u telefonisch terecht bij het secretariaat:
🕗 8.00–12.00 en 15.30–18.00 (niet op vrijdagmiddag)Bij dringende problemen en geen vrije afspraak online: telefonisch contact opnemen
-
Duur consultatie: 15 minuten per persoon per consult.
Meerdere personen = meerdere afspraken.
Voor meerdere of uitgebreide klachten wordt er een vervolgafspraak ingepland.Sommige zaken moeten dringend worden behandeld of nemen meer tijd in beslag, waardoor andere consultaties mogelijk vertraging oplopen. Wij vragen hiervoor uw begrip en respect zowel naar arts, verpleegkundige als secretariaat.
Per ingeboekte afspraak behandelen we 1 persoon met max 2 medische vragen. Tenzij uw arts hier anders over oordeelt.
Gelieve op tijd aanwezig te zijn voor uw afspraak. - Secretariaat & telefonische bereikbaarheid
Wij zijn telefonisch bereikbaar op weekdagen van 8.00 tot 18.00. De openingsuren van ons secretariaat zijn van 8u -12.30 en van 15u -18u.
Buiten de openingsuren van het secretariaat zijn artsen enkel bereikbaar voor dringende problemen of voor het inplannen van een dringende afspraak indien het secretariaat gesloten is -
Huisbezoeken
Enkel voor patiënten die zich niet of moeilijk kunnen verplaatsen: hoogbejaarden, bedlegerige patiënten, patiënten in een woonzorgcentra of mensen met ernstige fysieke beperkingen.
➤ Aanvragen vóór 10.00 uur telefonisch, tenzij in noodgevallen (Niet op een afgesproken uur en gebeurt door de arts die zich op dat moment vrij kan maken)
➤ Niet-dringende huisbezoeken (bv. controles, opvolging) worden gepland in overleg -
Voorschriften
Medicatie wordt enkel voorgeschreven tijdens een consultatie. Uw arts bespreekt, afhankelijk van uw gezondheidstoestand, hoe vaak u op controle dient te komen (bv. elke 3, 6 of 12 maanden) en geeft voorschriften mee tot uw volgende afspraak. Controleer op voorhand hoeveel voorschriften u nodig hebt.
-
Bespreking van resultaten
Voor het bespreken van medische beeldvorming, bloedonderzoek of onderzoeken van specialisten dient u een afspraak in te plannen, tenzij anders afgesproken met uw arts.
Zowel patiënt als arts worden niet graag gestoord tijdens een consult. -
Bloedafnames labo
Met een aanvraagformulier (digitaal of op papier) kan u terecht bij de verpleegkundige van het labo in onze praktijk:
🗓️ maandag, woensdag, donderdag – 8.00 tot 12.00 (op afspraak)
Maak zelf een afspraak via www.medina.be of bel 052/25.80.25.Voor de bespreking boekt u een consult bij de arts.
- Afspraak niet nakomen
Wanneer u te laat komt of wanneer u niet op uw afspraak aanwezig bent zonder tijdig te verwittigen, zal dit geregistreerd worden in het agendasysteem. De arts in kwestie behoudt zich het recht u een administratiekost aan te rekenen. Vanaf de derde keer, en de daarop volgende ‘no show’ zal u verzocht worden om het volledige bedrag van de consultatie aan uw arts te vergoeden en oordeelt de arts of het nog zinvol is de therepeutische arts-patiëntrelatie verder te zetten. Deze administratieve kost is uiteraard niet ten laste van de mutualiteit. Indien u deze huisregels niet aanvaardt, zijn we genoodzaakt de therapeutische relatie te moeten beëindigen.
- Via mail kunnen geen afspraken gemaakt of geannuleerd worden.
- Via mail worden geen medische vragen beantwoord.
Nieuwe patiënten
Personen zonder actief GMD (Globaal Medisch Dossier) bij een huisarts in Stekene, die wonen binnen het gebied aangegeven op onderstaande kaart, kunnen zich aanmelden via email op huisdero@gmail.com . Via deze weg worden dan verder afspraken gemaakt voor een eerste consultatie.
Wij kunnen patiënten toelaten naargelang de werkdruk en belasting op de artsen.
Gelieve hiervoor te mailen naar huisdero@gmail.com , met als onderwerp ‘Aanmelding nieuwe patiënt’. En als bijlage het ingevulde ‘Aanmeldingsformulier nieuwe patiënt‘ toe te voegen.
